Проєкт моделі бібліотеки Нової української школи
"Шкільна бібліотека: час змін,
Хто не хоче відставати, мусить
рухатися вперед, і не зупинятися,
досягнувши вершини, а підійматися
вище. У цьому полягає основна місія
сучасного бібліотекаря
Шкільні бібліотеки як обов’язковий структурний підрозділ НУШ є важливим складником сучасного освітнього середовища. Головною метою діяльності шкільних бібліотек є забезпечення якісного бібліотечно-інформаційного обслуговування учасників освітнього процесу та надання допомоги педагогам у всебічному розвитку особистості з глибоко усвідомленою громадською і соціальною позицією, системою наукових знань відповідно до інтересів Української держави .
Об’єктом дослідження даної роботи є трансформація шкільної бібліотеки: сьогодні бібліотеки вже не просто місце зберігання книг і отримання інформації, а і простір для творчості, презентацій, майданчик для спілкування. Предметом є умови, створені в шкільній бібліотеці для навчання і розвитку.
Мета роботи - презентувати проєкт моделі нового бібліотечного простору, показати переваги трансформаційних змін шкільної бібліотеки, продемонструвати на прикладах із досвіду роботи шкільної бібліотеки Добропільського НВК №1, як, завдяки використанню сучасних методів, прийомів, форм роботи та застосуванню педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, змінюється якість роботи шкільної бібліотеки, відкриваються можливості для її розвитку.
Для досягнення вказаної мети необхідно вирішити наступні завдання:
- визначити особливості функціонування шкільної бібліотеки нової моделі у закладі загальної середньої освіти;
- розглянути роль сучасної шкільної бібліотеки у реалізації основних пріоритетів НУШ, зокрема, створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, формування покоління, яке здатне вчитися упродовж всього життя, продуктивно розв’язувати нагальні проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства;
- показати можливості бібліотеки як відкритого живого простору, інформаційного навігатора, місця для зустрічей, у використанні інноваційних бібліотечних івентів;
- розкрити нові грані роботи бібліотеки, як культурно-просвітницького центру школи, ковркінг-простору, де відбувається значуща подія.
Зміст роботи
Вступ
І. Новій українській школі - нова бібліотека
ІІ. Бібліотека - це світ нових можливостей
2.1 Комфортне бібліотечне середовище
2.2 Бібліотека - фасилітатор інформації
2.3 Сучасна шкільна бібліотека - територія дозвілля і творчості
2.4 Світ один на всіх: бібліотечна інклюзія
Висновки
Список бібліографічних посилань